När motivationen plötsligt finns där!

Om någon hade sagt till mig för bara en månad sedan att; 
”Nu måste du faktiskt lägga in vilodagar i din träning!” hade jag trott att de skämtade. Aktivt lägga in vilodagar? Jag?? Hon som har tränat kanske i snitt en gång i veckan, senaste året…?! 😂

Men som jag nämnde för ett par veckor sedan;
I och med att hösten kom, kom (motsägelsefullt?) även energin tillbaka. Jag har alltid älskat september-oktober, men jag har nog aldrig upplevt en så här tydlig skillnad.
Att jag har flyttat (för ”sista gången”) gör säkert sitt till. Att jag liksom landat där jag ska vara.

Springa flera dagar i rad!

De sista veckorna har jag haft sådan obeskrivlig flyt i träningen.
Ok förlåt, nu ljög jag. Jag har haft flyt i löpningen. För i ärlighetens namn är det den enda typ av träning som jag har utövat. (Och det enda som jag har varit sugen på att utöva). 😛

Den här veckan har hittills innefattat flera dagars VAB, vilket har  gjort att jag fullständigt klättrat på väggarna. Att jag då springer flera dagar i rad för att göra av med energi, är en helt ny känsla för mig. För den där extra energin brukar sällan finnas där.

Playing hard to get!

Imorse var jag sugen på att springa igen (WHAT?! Och framför allt, sugen på morgonen??) men den här gången satte min logiska sida faktiskt stopp.
Jag vet att jag brukar förespråka att man ska träna lustfyllt. Att man ska gå känsla för att hitta glädje och motivation. (Eller man och man… JAG brukar gå på känsla). Och även om huvudet verkligen ville springa idag, kände jag att kroppen var rejält mör efter senaste dagarnas bravader, så det fick bli en promenad istället.

Sorry löpningen, jag spelar lite svårflirtad. En dag eller två bara. Ok? 😉

 

8 kommentarer

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.