Älskade, hatade benpass!

Jag har sagt det förr och säger det igen; Benpass alltså…
Sådan hatkärlek! Det är härligt (mest i efterhand) och jag känner mig alltid jäkligt stark, samtidigt som kroppen blir sådär skönt trött/darrig! Gårdagen innebar ingen skillnad, i den bemärkelsen. Tufft, men härligt!

Min förkylning/irriterade luftrör verkar ÄNTLIGEN (!) gå åt rätt håll. Jag har dock valt att vänta ytterligare lite till, innan jag vågar springa. Särskilt såhär års, med kall(are) luft, vilket irriterar luftrören lite extra. Jag vill verkligen att de återhämtar sig ordentligt. Vuxenpoäng på det va? 🙂

När man inte kan springa, är det dessutom perfekt att köra benpass!

Inget löppass dagarna efter att ta hänsyn till, när den där djävulska träningsvärken kommer. Och den kommer alltid! Gårdagens pass innebar:

  • Knäböj, 5 set
  • Marklyft, 5 set
  • Benspark, 4 set
  • Kickback i cablecrossen, 3 set/sida
  • Benpress, 5 set

Mjölksyra och darrande ben sedan, när jag gick nedför den branta trappan mot omklädningsrummen. Och jag kände redan i natt, när jag vaknade till att träningsvärken började göra sig påmind. Nu blir det bara värre… 😛

8 kommentarer

  1. Benpass ♥
    Gillar när det verkligen k.ä.n.n.s i kroppen att man tränat, finns bara en liiiiiten gråzon när träningsvärken blir sådär hämmande att man gråter varje gång man känner sig kissnödig 😀 😀
    Keep up & Kram!

  2. Ja, dessa benpass. Särskilt när en är otränad som jag! Körde en tabata med squats med upphopp och några skridskohopp förra veckan, känns fortfarande, haha. Men det är ändå skönt, bra smärta liksom.

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.