Vad är det med (vissa) män på gymmet?!

Gårdagens gympass innehöll mitt favoritfokus; rygg!
Det var dock något mer än själva passet som tog energi. När jag stod i Cable Crossen och körde rodd, kommer det fram en ung kille som hoppar upp och kör chins, typ 1 dm bakom mig?! Varför frågade han bara inte om det var ok och/eller om jag kan flytta mig lite grann?

Irriterande beteende!

Nej, men varsågod. Stövla fram och bara kör, vet ja´… *extremt ironisk*
Vad har man för tankesätt när man tror att man har rätt att bara breda ut sig? (Och nej, det har ALDRIG hänt att en tjej bland de fria vikterna har gjort så här). Hade jag varit ny (och tjej) på gymmet hade jag förmodligen känt mig ”i vägen”. Det där typiskt svenska/kvinnliga; Nej, men inte ska väl jag…” och gått därifrån.

Men inte nu (längre)! Sådant här beteende får mig att reagerar precis tvärtemot! Istället för det där självklara tankesättet jag brukar ha; ”Man ska visa hänsyn för varandra på gymmet”, fortsatte jag  bara att köra och tänkte: 
”Om han skulle få min armbåge i sidan (för så nära var han) får han skylla sig själv!!”

Dessutom körde jag totalt 5 set, dvs två set mer än jag egentligen hade tänkt. Bara ”för att”…

Dagens bästa:

  1. Träningsvärken i ryggen. Jösses…! Kanske de där extra seten i ren frustration gjorde gott ändå?
  2.  ”Min” utesäljare från Skåne var på besök på jobbet och hade med sig fyra (!) chokladkakor för att fjäska vara snäll. Woohow! 😛

Styrkepass, rygg (och lite bröst):

För er som eventuellt är nyfikna på upplägget, here it comes:

* Smal, sittande rodd, CC: 3×10 reps.
* Bred, sittande rodd, CC: 3×10 reps
* Latsdrag (breda): 4×8-10 reps.
* Bred, lutande rodd (precor): 4×8-10 reps
* Pulldown i CC: 4×10 reps
* (Stående) Rak, bred rodd i CC: 3×10 reps.
* (Stående) Hög, bred rodd i CC: 5×10 reps
* Back extension med medicinboll: 4×10 reps
* Bänkpress 6×6-10 reps.

11 kommentarer

  1. Håller med, sjukt störigt när folk klampar in och snor ens utrymme. Har de aldrig sett Dirty dancing? ”This is my dance space, this is your dance space”.

  2. Stööörigt!!! Eller som en kille på gymmet här, för några veckor sedan, han satt sig bakom mig på en stol och väntade på att jag skulle bli klar med skivstången. Körde två set till, bara för att jävlas! ! Men gaah, inte alls stressande…..

  3. Faktiskt och ärligt en av orsakerna till att jag helst styrketränar hemma i garaget. Lilla gymmet här i byn är löjligt litet och råkar man komma dit precis när hockeylagets värstingar eller ”dedär killarna” som har större biceps än lårmuskler… är där, får jag lust att skriiiika! De ser på en som man var från yttre rymden och breder ut sig kring fria vikterna och blir närmast förnärmade om man lyckas armbåga sig fram till en skivstång. Enda roliga är att de efter en stund börjar söka sig ut till hörnen när de inser att man på riktigt är stark nog att drämma en 30 kilos kettlebell i huvudet på dem 😂💪🏻😜
    Borde låta med inspireras av ditt ryggpass, sällan jag kör specifikt rygg.
    Kram på reijj!

  4. jag brukar säga: Åh förlåt att jag är i vägen. ;-)Alt. åh, jag visste inte att den/detta var din/ditt . Är jag på dåligt humör säger jag: Du, jag må vara liten men jag är inte osynlig alt. jag var här först-du får vänta. 🙂

    1. Bra där!! Egentligen borde jag väl ha sagt något (också).
      Men tänkte att han också borde tyckte att han var jobbigt nära (när jag valde att inte flytta mig). Men (vissa) karlar tänker väl inte så, förmodligen.

  5. Det är så fascinerande det där. För de gör ju aldrig sådär mot andra män/spolingar. Så länge sedan jag var på gym, och detta får mig inte att längta tillbaka. Förutom passet då, det lät kul!

  6. Haha, hejja dig! Sånt är så irriterande, men det är bara att köra på precis som du gjorde. 🙂 Åhh vad jag saknar styrketräning!

    Och förresten, en sak med din blogg – det går inte att läsa hela inläggen via Feedly? Om det inte är medvetet vore jag supertacksam om du slog på det, Feedly laddar nämligen alla inlägg mycket fortare än själva webbsidan vilket gör det enklare att läsa från dåliga uppkopplingar! 🙂

Lämna en kommentar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.