Grit Strength – jag kräks på dig!

Först och främst; tusen tack för alla kommentarer på förra inlägget.
Kärlek till er!

Gällande kräkandet i rubriken…
Det var (nästan) bokstavligt menat. Jag hade mjölksyra ända upp till öronen på gårdagens pass!
Att inte ha tränat ordentligt på typ sex veckor (förutom något enstaka, lugnt distanslöppass och ett enda spinningpass). För att sedan ge sig på ett kort, tufft, högintensivt pass. Smart där, Malin. Verkligen…! 😮

Fördelar med Grit strength

  • Tufft (på ett bra sätt)
  • Roligt
  • Tidseffektivt
  • Peppig stämning
  • Galet jobbigt!

Nackdelar med Grit strength

  • Lite stressigt
  • (Tyvärr) lätt att tekniken blir lidande
  • Kräkvarningen (det var såå nära sista fem minuterna)…
  • Galet jobbigt!  😛

6 kommentarer

  1. Har lite svårt för pass där tempo är en faktor. Ju fortare desto bättre. Som crossfit. Älskar övningarna men vill jobba i ett tempo som medger bra teknik. Har inte varit på grit på länge men ryggar lite när du pratar om tempot.. men det är skönt att ta ut sig ibland, jag måste kanske ge det en chans ändå!

  2. Har inte kört det så många gånger men aldrig upplevt det som s stressigt. Men helt klart en fördel vara uppvärmd innan. Precis som inför alla de där korta passen…

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.