Källargymmet, we meet again!

Den där sköna, ömma känslan börjar etablera sig i kroppen.
Träningsvärken från styrkepasset igår. Det revs av på det där källargymmet på jobbet, med råa retrokänslan!
Det ser inte ut vid första anblicken, men helt ärligt så finns det mesta man behöver. (Funderar lite på att säga upp mitt gymkort, men jag skulle ju sakna yogan…)

Slam yourself into a wall!

Ny övning! Nä, skämt åsido. Däremot ett viktigt ”Note to self”!
När du precis kört bröstpress, kör inte (inte!) snabba maxruscher i lokalen. Why? För att:

  1. Sträckan är lite för kort (ca 30 meter)
  2. Du är korkad och bromsar farten aaalldeles för sent.
  3. Dina armar orkar inte hålla emot väggen (spagettiarmar)
  4. Nästa ”stoppyta” på kroppen är ditt face.

Nu gick det bra, tack och lov, men jag hann bli lite skraj. Och idiotförklarade mig själv. Haha! 😝

I övrigt blev det ett rätt varierat pass.
Men ändå fokus framför allt ben, rygg och axlar. Och sedan den där fantastiska upptäckten när man inte kan schamponera efteråt… 😅

4 kommentarer

Leave a Comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.